25 Ogos 2009

ULANG TAHUN KEMERDEKAAN KE 52 - PATRIOTIKKAH ANDA

SELAMATLAH MALAYSIA JAYA, NEGARA KU YANG KU CINTAI.

Beberapa hari lagi kita akan menyambut ulang tahun kemerdekaan ke 52, bermakna sudah separuh abad kita merdeka. Kebanyakan kita hari ini adalah generasi selepas merdeka, generasi yang lahir dalam keadaan kesenangan tanpa jerik payah kehidupan. Kalau ada istilah kesusahan ia adalah sekadar penglipur lara dari orang tua-tua yang masih meneruskan sisa sisa kehidupan meniti usia akhir hayat di badan.

Ada yang mengatakan kemerdekaan kita adalah terlalu murah, kerana ia bukan kerana darah dan keringat yang teramat payah. Suara ini akan
muncul dari aliran kiri komunisme dan sosialis nasionalisme.

Kenapakah kita tidak mengatakan kemerdekaan kita inilah yang paling "smart" dalam sejarah, suatu kemerdekaan tanpa pertumpahan darah dan kematian. Kemerdekaan bukan diasaskan di atas Revolusi darah dan api (Komunisme), ia adalah kebijaksanaan politik pemimpin terdahulu satu peralihan kuasa secara aman "Win without fighting", mungkin golongan Islam Radikal akan mengatakan perlunya 'JIHAD' menentang penjajah, lalu menggunakan senjata dan letupan. Sebenarnya tanpa menyedari mereka terikut arus revolusi Komunisme yang jelas bukan dari ajaran Islam itu sendiri.

Tidak kah kita melihat bahawa perjuangan Muhammad (Rasululah) itu adalah perjuangan di atas dasar kasih dan sayang sebagai mana nabi-nabi terdahulu, dan nabi yang Rasululah paling kasihi ialah Rasululah Isa Alaisalam yang akan menyambung risalah kenabiannya di akhir zaman nanti. Islam hanya mengizinkan perang apabila ummah telah dizalimi dalam keadaan kenegaraan. Ada pun tanpa kenegaraan sebarang penentangan samada di sebalik nama pemisah atau Perjuangan suci (Jihad) bersenjata ia tidak akan membawa apa-apa kecuali penderitaan dan kesengsaraan. Di sana perlunya kebijaksanaan Siasah dan juga Politik kepada pemimpi-pemimpin Islam. Namun ia belaku sebaliknya apabila agama telah menjadi asas keuntungan kepada alim dan ulama sama seperti rahib-rahib sebelum munculnya kerasulan Muhammad saw.

Malaysia atau Malaya ketika itu menggunakan pendekatan demokrasi sebagai alternatif menuntut kemerdekaan, sememangnya kemerdekaan ini umpama racun dalam badan apabila kontraks sosial perlembagaan 153 menjadi persoalan yang terus dipertikaikan. Kontraks sosial yang memisahkan Malaysia dan Singapura menjadi dua negara yang berbeza. Dalam meneruskan dasarwarsa bangsa yang berdaulat Malaysia memerlukan kepimpinan yang mantap dengan idealisme yang jelas, dan yang pastinya hanya Tun Mahathir sahaja mampu memenuhi kreateria tersebut. Jelas kemampuannya dan sejarah membuktikan 22 tahun menongkah arus, 'Mahazalim' yang digelar terhadapnya ternyata amat perlu bagi mengekang kekacauan politik dan memastikan kestabilan negara.

Hari ini dewasa ini apa yang kita lihat adalah Malaysia berada di penghujung perjalanan dan menuju kehancuran akibat kebodohan dan ketamakan ahli politik mengaut kekayaan negara menjadi hak milik diri, keluarga mahupun kroni. Tidak kira samada dari Politik kanan kerajaan atau politik kiri Kerajaan (Pembangkang). Semua menolak kesetiaan kepada Raja dan Negara, rakyat adalah alat politik mengekalkan kekuasaan parti, sentiment adalah makanan melazatkan dalam mengolah isu politik. Tiada nilai kejujuran dan keikhlasan, yang ada hanya nilai politik kepada sesuatu pertolongan dan bantuan yang diberi.

WILAYAH PEMBANGUNAN ISKANDARIAH (WPI) 'PROJEK MENJUAL TANAH AIR KE SINGAPURA'


Wilayah Pembangunan Iskandar dikatakan Wilayah Singapura oleh Tun Mahathir, kita lihat:

TELUK INTAN, 15 Jun (Bernama) -- Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sekali lagi mendakwa bahawa rancangan untuk membangunkan Iskandar Malaysia, koridor pembangunan di selatan Johor yang berdekatan dengan Singapura, bukan sahaja akan menjadikan wilayah pertumbuhan seluas 2,217 kilometer persegi itu sebagai 'Utara Singapura/Singapore North' tetapi juga bakal menyebabkan orang Melayu di Johor terpinggir. (Link)


“Dengan adanya Iskandar, kita boleh mengalihkan perniagaan yang tidak akan menguntungkan di Singapura – kerana masalah kekurangan tanah dan pelbagai halangan lain – tapi menguntungkan jika dilakukan di selatan Johor”

Manu Bhashkaran, Felo Kanan Penyelidikan, Partner and Member of the Board, Centennial Group Inc. 5 Mei 2007,

The Straits Times, Singapore.

Persoalannya ialah apa yang akan berlaku jika separuh kawasan WPI ni dibeli oleh orang Singapura?

Maka WPI ni jadi hakmilik Singapura lah. Orang Malaysia hanya boleh melawat kawasan-kawasan menarik di tepi Pantai Lido untuk makansteamboat. Lepas tu balik ke rumah di kawasan kampung nun jauh di Kulai atau Pekan Nenas, Pontian.

“Aku tidak kaya, tetapi aku tidak mahu mengemis di bumi sendiri.” –Rakyat Malaysia

Atikel ini boleh dipaut ke Blog Wilayah Pembangunan Iskandariah (link)


KENYATAAN TIMBALAN PERDANA MENTERI BERHUBUNG BELIAU MENGKHIANATI NEGARA, MENJUAL TANAH KE SINGAPURA.

Aug 20, 09 12:03pm (Malaysiakini)


Dalam ulasan tersebut beliau mendedahkan ugutan jahat (Zionis) Lee Kuan Yew kepada Malaysia katanya:

"Lee Kuan Yew sehingga berkata Singapura sanggup berperang jika Malaysia tidak mahu menyalurkan bekalan air yang cukup dan kesal dengan projek saluran air dari Sungai Lingu itu telah lama tergendala.

‘Saya menyatakan bahawa kita tidak mempunyai wang dan Lee Kuan Yew berkata Singapura sanggup menganggung semua kos dan setelah siap kelak, bangunan dan harta yang dibina itu adalah milik Malaysia sehingga hari ini, jadi Singapura cuma mengeluarkan wang," - Ketika menjawab soalan pemberita.

Persoalan: adakah Lee Kuan Yew membina kawasan takungan air di tasik Linggiu dengan melabur wang sebanyak SD 96 juta tanpa pulangan, apakah perjanjiannya ... dan apakah keuntungannya. Apa maksud diselenggara kerajaan Singapura adakah maksudnya dikawal oleh Tentera Singapura ..? atau telah menjadi kawasan otonomi Singapura ... Banyak persoalan perlu kepada jawapan. Mungkin secara tidak langsung membenarkan pelancongan ketenteraan Singapura terhadap Malaysia. Dengan kata lain secara muda Patriotikkah anda.

PENJAWAT AWAM

Berapa ramai di kalangan penjawat awam di Malaysia menjadi agen-agen Singapura, berapa ramai penjawat awam menjadi masa tekanan politik pemimpin kerajaan yang telah dicucuk hidung oleh Singapura, Berapa ramai penjawat awam yang masih setia kepada Malaysia. Berapa ramai Penjawat awam masih patriotik.

Kedua-dua isu tersebut yang terbaru pembangunan WPI dan yang lama berhubung pembekalan air ke Singapura begitu juga tentang memahami kakitangan kerajaan yang pembelot amat memerlukan kepada kefahaman dan pengertian tinggi rakyat amnya dan para belia bakal pemimpin negara khasnya.

Implikasi daripadanya akan menentukan nasib negara ini pada masa depan. Kelekaan kita para belia amatlah diperlukan oleh mereka-meeka berkepentingan, sebolehnya isu seperti ini perlu dipendamkan bagi menyelamat kantong-kantong mereka. Kelak apabila terjaga dari lena, maka kita (para belia) akan menyanyi lagu "Anak kecil main Api".


Stimulasi serangan Singapura jika berperang dengan malaysia, video adalah dari youtube tajuk SAF Video. Menggambarkan Deciceve forces melakukan assault.


Video memamparkan setiap anak Singapura adalah tentera.

Pemilikan rakyat Singapura secara tetap terhadap hartanah di WPI adalah merupakan penempatan sebahagian Tentera Singapura di Selatan malaysia. Kerana setiap rakyat Singapura adalah tentera.Maka benarlah kata-kata Tun Mahathir WPI wilayah Singapura.

Begitu juga membebaskan para pelancong dan exsplorer dari Singapura mengelidah hutan dan bukit bukau tanpa pengawasan adalah mendedahkan negara kepada rancangan hadapan jangka panjang mereka.


PATRIOTIKKAH ANDA .... ?

Tiada ulasan: