17 April 2009

KERJA-KERJA MENGUMPUL SUMBANGAN UNTUK TABUNG GAZA DIBELA

SEJAHTERA KEAMANAN DARI TUHAN YANG MAHA MENGASIHANI.
PB2W telah melaksanakan amanah Jabatan Belia dan Sukan Terengganu (JBSNT) dalam melatih para remaja belia anak-anak Terengganu menjadi Sukarelawan bagi Kementerian Belia dan Sukan Malaysia (KBS) samada melalui SSRM Bahagian Pembangunan Rakan Muda juga melalui Bahagian Sosial Belia itu sendiri. Setelah pelancaran penubuhan Sukarelawan Malaysia KBS pada 12 Feb 2009 di Taman Permint Jaya Chendering, PB2W telah mengerakkan para SSRM membuat pendaftaran secara besar-besaran ke ahlian Rakan Muda bagi menepati sasaran KBS mengumpul keahlian Rakan Muda seramai 100 000 ribu orang menjelang akhir 2009.

Sehingga setakad ini di jangkakan hampir 1200 orang telah mendaftar sebagai Ahli Rakan Muda dibawah kendalian PB2W. Sebahagian dari mereka yang telah dilatih sehingga 10 Mei 2009 akan datang sedang mengumpul sumbangan bagi Power of 10 sen di bawah Universal Peace Foundation of Malaysia (UPF). Mereka akan bertindak sebagai "peace Corp" di Terengganu.

Di samping itu mereka sedang bekerja memenuhi kreateria bagi mencapai tahap piawaian Anugerah Remaja Perdana Rakan Muda (ARPRM) di bawah Badan Operasi Persatuan Belia Waja Watan Terengganu (PB2W) itu sendiri.

Nasib kita genggamdengan tangan sendiri
dan segala kudrat kurniaan
Kita jalin kekuatan sulaman kasih bangsa
kita didihkan dia dengan tradisi semangat juang
maruah bangsa kita julang ke mercu alam
kita bangunkan suatu tamadun cinta damai
di sini kita ajar anak-anak kita erti sayang
di sini kita tawarkan dunia menaja kemanusiaandan bukan alat peperangan
Puisi Patriotik 2000 Tun Mahathir

PASPORT ARPRM Peringkat Gangsa

Kutipan dibuat oleh SSRM A1 Institud Latihan Perindustrian Kuala Terengganu, Gong Badak, Kuala Terengganu di ketuai oleh Hafiz Yusuf.

SSRM A2 di ketuai oleh Nadhiah Shafie dibantu oleh Hafawati bin Mat Dahan bagi kutipan di Sek Men Tun Telanai. Bagi Sek Men Sri Payong Marang SSRM A3 di ketuai oleh Mohd Sazili Mohd Sofri di bantu oleh adiknya Mohd Sanusi Mohd Sofri.

Mengira bagi proses penyimpanan hasil kutipan oleh SSRM-SSRM yang terlibat sebelum penyerahan rasmi yang akan dibuat pada 10 Mei 2009 nanti.


Rakan Cyber sedang membantu memasukkan data peribadi sukarelawan ke dalam sistem database PB2W, selain dari membuat akaun pendapatan sumbangan. Ia juga bagi melengkapi piawaian Kemahiran dalam ARPRM.

Mohd Rahim Razali mengetuai SSRM B1 (Kemaman) membuat kutipan dekat Institut Kejuruteraan swasta RANACO.

Bangsa Yahudi bukan anak Tuhan atau pilihan Tuhan, melainkan suatu bangsa yang dilaknat Allah sepanjang zaman bermula dari melakukan pengkhianatan kepada Nabi Mereka Musa AS, seterusnya Isa AS yang cuba di bunuh dan di salib oleh mereka. Jadi jika mereka membunuh manusia yang lain tidak menjadi permasalahan kerana Nabi Yahya dan Zakaria mati dibunuh oleh bangsa Yahudi yang sentiasa mendapat kutukan. Tiada erti belah dan kasihan bagi mereka kerana bangsa lain adalah ibarat binatang kepada Yahudi.

Wajah-wajah yang ditidurkan oleh Allah, wajah-wajah anak Palestin, wajah-wajah tunas yang tiada harapan. Wajah-wajah inilah penebus diri dari neraka jahanam terhadap ibu dan bapa serta keluarga mereka, kerana Allah iu Maha Pemurah lagi Maha Penyayang terlihat keriangan di wajah anak-anak ini bahawa mereka termasuk ke dalam golongan mendapat fadhilat syuhada. Mereka adalah harga bagi kemerdekaan bumi para nabi-nabi alaimus solatu wassalam.

Merantapi kematian, menangisi pemergian, menghibai kehilangan maka dimanakah lagi datangnya pertolongan Mu wahai Tuhan, di manakah Salahuddin Al-Ayubi yang akan di datangkan Mu wahai Tuhan bagi pembebasan kali ketiga Al Aqsa. Di manakan saudara-saudara kami yang mengaku sebagai Islam (Pengaman) untuk datang membantu, menolong dan meringankan beban kami. Di manakah tentera-tentera-Mu dari langit yang dipimpin oleh Jibril Alaisalam yang sentiasa taat menurut perintahMu untuk di datangkan bila-bila masa bagi menghancurkan musuh Islam ( keamanan) dan Musuh Mu wahai Tuhan.

Di manakah akan kami berteduh setelah semua kediaman kami di bom dan dirumtuhkan, kasihanilah kami wahai saudara seagama dan saudara kemanusiaan sejagat, tidak kah Tuhan kita adalah satu iaitu Allah, tidakkah keturunan kita adalah satu Adam dan Hawa. Tidakkah Muhamad sentiasa merindui berjumpa dengan Nabi Allah Isa Alais Salam sebagai ajaran Tauhid ajaran yang Satu ajaran yang tidak menyengutukan Allah dengan segala sesuatu, tidakkah Nabi Allah Isa sentiasa memberi tahu pengikut setianya bahawa setiadanya akan lahir Nabi Allah akhir zaman Muhamad saw, tidak saudara kemanusiaan sejagat beriman dengan Muhamad, tidakkan Injil menyatakan sedemikian bahawa lahirnya Ahmad (Muhamad). Maka di manakah kasih dan sayang .... Kemanusiaan.

Adakah adanya harapan untuk kami di esok hari .... wahai Tuhan.

Bersama menghulurkan tangan meringankan beban, bantuilah mereka, kerana sesiapa yang melepaskan kesusahan saudaranya maka Allah akan melepaskan kesusahahnya.

Tiada ulasan: