28 Mei 2008

MAKA BERILAH PERINGATAN SESUNGGUHNYA KAMU HANYALAH PEMBERI PERINGATAN - AL QURAN

HAARP: VANDALISM IN THE SKY

(High-frequency Active Auroral Research Program)

HAARP will zap the upper atmosphere with a focused and steerable electromagnetic beam. It is an advanced model of an 'ionospheric heater'. (The ionosphere is the electrically-charged sphere surrounding Earth's upper atmosphere. It ranges between about 40 to 600 miles above Earth's surface.)

Put simply, the apparatus for HAARP is a reversal of a radio telescope: antennas send out signals instead of receiving. HAARP is the test run for a super-powerful radio wave beaming technology that lifts areas of the ionosphere by focusing a beam and heating those areas. Electromagnetic waves then bounce back onto Earth and penetrate everything-living and dead. HAARP publicity gives the impression that the High-frequency Active Auroral Research Program is mainly an academic project with the goal of changing the ionosphere to improve communications for our own good. However, other US military documents put it more clearly: HAARP aims to learn how to "exploit the ionosphere for Department of Defense purposes". Communicating with submarines is only one of those purposes.
Press releases and other information from the military on HAARP continually downplay what it could do. Publicity documents insist that the HAARP project is no different than other ionospheric heaters operating safely throughout the world in places such as Arecibo, Puerto Rico; Tromsø, Norway; and the former Soviet Union. However, a 1990 government document indicates that the radio frequency (RF) power zap will drive the ionosphere to unnatural activities:
"...at the highest HF powers available in the West, the instabilities commonly studied are approaching their maximum RF energy dissipative capability, beyond which the plasma processes will 'run away' until the next limiting factor is reached."

Bagaimana HAARP berfungsi?

Penerangan untuk fungsi HAARP ini mungkin agak rumit untuk saya terangkan kerana ia melibatkan terma dan kaedah saintifik yang cukup maju. Saya juga mengalami masalah yang sama untuk memahami fungsinya, akan tetapi asas operasinya sangat mudah difahami. Bagi yang pakar dalam ilmu fizik, pemahaman tentang fungsi HAARP mungkin kacang saja. Tak mengapa, saya akan cuba juga huraikan demi kepentingan perkongsian sumber maklumat penting walaupun penerangan saya agak tersekat-sekat.

Setiap planet yang mempunyai tarikan graviti bermakna, ia juga mempunyai kutub utara dan selatan yang menghasilkan gelombang elektromagnetik. Bumi adalah contoh yang paling senang dengan kewujudan kutub utara dan selatan dengan kuasa polariti masing-masing. Tarikan antara dua polariti kutub ini menghasilkan apa yang digelar sebagai magnetosphere. Selain Bumi, planet yang lain seperti Mercury, Jupiter, Saturn, Uranus dan Neptune juga mempunyai magnetosphere.













Apabila berlaku aktiviti letupan berangkai (fusion reaction) di permukaan matahari, ianya menjulang hingga beberapa juta kilometer ke atas. Letupan berangkai ini menghasilkan "solar wind" iaitu aliran cas partikel iaitu plasma. Sekiranya letupan berangkai tersebut dalam skala kecil, magnetosphere berupaya untuk berfungsi sebagai "earth shield". Akan tetapi, sekiranya letupan berangkai berlaku dalam skala besar, lebihan partikel plasma tersebut akan bercampur dengan ionosfera bumi yang terdapat dalam lingkungan "shield" magnetosphere dan menyerap ke dalam mental bumi, yang seterusnya akan mengakibatkan berlakunya bencana alam semulajadi seperti gempa bumi, tsunami, taufan, banjir dan sebagainya. Umpama badan manusia yang "overdose" apabila diberi ubat yang berlebihan.


HAARP digunakan oleh US dengan menyuntik "artificial lebihan partikel plasma mirip seperti lebihan yang dihasilkan oleh matahari" ke dalam kutub bumi untuk menyebabkan berlakunya bencana gempa bumi di lokasi yang dipilih. Disebabkan itulah, pusat operasi HAARP di bina berdekatan dengan kutub utara seperti di Alaska (Ibu pejabat), Norway dan Greenland kerana dekat dengan pusat "lubang suntikan". Soal bagaimana cara memilih lokasi "mangsa", maaf, tidak banyak informasi yang diperolehi. Dalam setiap operasi HAARP yang dikira "berjaya", aurora akan kelihatan samada berdekatan dengan pusat operasi, kawasan "mangsa" atau di kutub utara sendiri. Saya pendapat, gumpalan awan berwarna-warni seperti yang anda lihat dalam video tersebut juga merupakan operasi HAARP yang dikira "berjaya" dan mengorbankan 70,000 nyawa. Jadi, Bumi umpama sudah "overdose" dan menyebabkan berlakunya bencana.

HAARP Transmissions May Accidentally be Jamming Bees Homing Ability (Kepupusan Lebah)

Semenjak beberapa tahun kebelakangan ini, dikatakan berbillion-billion lebah telah mati. Bunyi seperti "tiada apa-apa mustahak sangat". Tapi, tahukah anda bahawa kepupusan lebah bakal memecahkan rantaian makanan utama bagi tumbuh-tumbuhan, buah dan sebagainya? Ada teori tentang kepupusan lebah ini yang melibatkan transmisi gelombang HAARP di mana ianya mengganggu pengemudian lebah untuk mencari sumber makanan dan pendebungaan (ini adalah kerana HAARP memancarkan gelombang menerusi lapisan ionosfera bumi yang mana ianya meliputi keseluruhan permukaan bumi) seterusnya menyebabkan "Colony Collapse Disorder".
Bahan bacaan lanjutan boleh diperolehi di sini:


Disebabkan HAARP boleh dibawa ke mana-mana dalam saiz yang kecil, ianya amat bahaya sekali. Seperti komen dari pembaca yang terdapat dalam artikel ini iaitu:

http://www.mykmu.net/modules.php?name=News&file=article&sid=6418

On 28 November 2004, I actually was told by M.G.S about the deployment of the Earthquake Weapon (probably somethin to do with HAARP technology) by contenna ship bound to Asia for the purpose of self-fulfilling an unknown prophecy. I took this information lightly.

On 26 December 2004 however, 180 thousands people died and even untill today I’m still dont know whether it’s related or mere coincidence. But I tell you the feeling of guilt is eating me from inside, even when I realised that there;s nothing I or anybody else coud do about it. No many people in malaysia would take conspiracy theory seriously.
-by
Afterdark, April 2007

It has been speculated that the 2004 Indian Ocean Tsunami may have been caused intentionally by a "tsunami bomb" - a nuclear weapon detonated in a strategic position under the ocean. Some reason that the technology is at least feasible if not highly probable since research into such technology has been conducted by the military as far back as World War II. According to declassified files, top-secret "tsunami bomb" experiments utilyzing nuclear explosions to trigger "mini-tidal waves" were conducted off the coast of New Zealand in 1944 and 1945. The U.S. Defense Department had even expressed concern about earthquake-inducing technology in warfare well before the 2004 disaster. In 1997 Defense Secretary William S. Cohen stated, "Others are engaging even in an eco-type of terrorism whereby they can alter the climate, set off earthquakes, volcanoes remotely through the use of electromagnetic waves. So there are plenty of ingenious minds out there that are at work finding ways in which they can wreak terror upon other nations. It’s real, and that’s the reason why we have to intensify our efforts, and that’s why this is so important."

Sumber:

http://www.nzherald.co.nz/section/1/story.cfm?c_id=1&objectid=14727

http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_conspiracy#The_Jewish_world_domination_conspiracy_theory

Firman Allah: ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ لِيُذِيقَهُم بَعْضَ الَّذِي عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ

Telah zahir kerosakan di darat dan di laut disebabkan kerana perbuatan tangan manusia, supaya Allah merasakan kepada mereka sebahagian dari (akibat) perbuatan mereka, agar mereka kembali (ke jalan yang benar).(Surah al-Rum, 30:41).

GEMPA BUMI DI SICHUAN CHINA

Sichuan dan Gas Asli Semulajadi

Teori 1: Kaitan dengan HAARP; saya sedang cuba memahami apakah penyebab kepada minat US untuk melumpuhkan ekonomi China dan keseluruhannya. Antara yang saya jumpa di internet secara spontan ialah tentang wilayah provinsi Sichuan yang kaya dengan hasil gas dan minyak (Chengdu ialah ibu negeri bagi Sichuan). Mengikut USGS, kawasan gempa bumi tersebut berlaku di lokasi yang ditandakan dalam Peta 2:

Peta 3 ialah sistem jaringan paip minyak dan gas bagi negara China. Ini adalah proposal pipelines dalam peta yang lama (1999). Sukar sekali hendak mencari peta yang terkini. Kelihatan daerah Tianshui bertindak sebagai hub transit pengangkutan gas dan minyak serta penyimpanan yang dibawa dari Timur Tengah melalui laluan Almaty/Almati. Hub tersebut bergabung dengan jaringan gas dari daerah Chengdu. Kesemuanya disalurkan untuk kegunaan 1.33 billion penduduk China. Sejak kerajaan China memansuhkan dasar tutup pintunya pada lewat 90an, permintaan terhadap gas dan minyak oleh penduduknya semakin meningkat. Oleh itu, kerajaan China terpaksa membina jaringan gas dan minyak yang menghubungkan China dengan negara Khazastan dan Timur Tengah bagi mendapatkan bekalan dari negara tersebut (terutamanya Timur Tengah). Sumber tentang gas yang terdapat di wilayah provinsi Sichuan boleh diperolehi di sini:

http://www.allbusiness.com/energy-utilities/oil-gas-industry-oil-processing/7687369-1.html
http://www.rigzone.com/news/article.asp?a_id=62168
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601080&sid=acHVEUP1ECik&refer=asia

---------------------------------

Artikel di atas adalah sebahagian dari sedutan dari blog atasbawah.com, sedikit suntingan dibuat untuk menambahkan kefahaman kepada pembaca sebagai peringatan malapertaka serupa boleh menimpa bumi kita Malaysia. Untuk maklumat seterusnya ia boleh dilayari:

http://www.atasbawah.com/2008/05/27/haarp-dan-sichuan/

Apa yang ingin kami perkatakan di sini walaupun ia adalah teori namum reason yang diberi amat menepati sesuai dengan peringatan Nabi akan kedatangan Dajjal yang membawa bencana besar dan akhirnya mengaku menjadi Tuhan di akhir zaman. Selepas ini senjata yang akan digunakan dalam perang dunia ke empat bukan senjata yang biasa kita dengar. Ia adalah suatu jata pemusnah yang terlalu zalim Teknologi HAARP adalah Vandalisme from sky. Moga Allah melindungi kita semua.

Selain itu sebagai peringatan - jangan lalai, kancil sentiasa melupai perangkap, walaupun perangkap sentiasa menunggu kehadiran kancil.

Tiada ulasan: