22 Februari 2008

BELIA DALAM " THE WIND OF WORLD WAR IV " - NUKE



PERANG NUKLEAR. 2008 tahun permulaan, sesuatu situasi ( petaka ) yang mungkin tidak dapat dielakkan tetapi perlu ditangani dengan sewajarnya. Kerana peperangan tersebut telah disebut dalam kita-kitab samawi Taurah, Injil dan juga Al-Quran ia lebih dikenali peperangan Armageddom ( Mount of Megiddo ) atau peperangan terakhir di antara Tuhan dan Syaitan ( Iblis ).
http://en.wikipedia.org/wiki/Armageddon

Satan atau Syaitan adalah nama kepada kejahatan Iblis yang melakukan kerja-kerja kerosakan melalui seorang yang digelar 'The Beast' atau Dajjal laknatulah.


Di sinilah para belia perlu mempunyai persepsi tersendiri jauh dari pengaruh serangan propaganda agen-agen musuh. Belia perlu pandai membuat penilaian yang tepat dengan mendapat rujukan dari pelbagai sumber terutama Al-Quran dan Hadis. Penelitian berapa sudut perlu dilihat samada dari kemanusian, Politik, ekonomi, Sosial, Geografi dan Keugamaan itu sendiri. Semua punca yang boleh mencetuskan Perang Dunia ke 4 perlu dikaji dan difailkan. Lakukan analisa sendiri perbincangkan secara ilmiah serta dapatkan resolusi melalui web site berkenaan Illuminati, Fremansonry, Zionist, dan The New World Order. Faktor-faktor berikutan perlu dikira sebagai point penentu perkiraan.


Kemanusian, Islam datang membebaskan kehambaan kepada manusia kepada kehambaan kepada Allah, membawa rahmat dan kasih sayang ini terbukti dengan jelas dalam abad-abad kebelakangan seperti dalam peperangan Salibiah ( Crusader ). Hal ini boleh merujuk kepada film Kingdom of Heaven 2005 arahan Ridley Scott bagaimana kisah perebutan kota Jurusalem antara Kristian dengan Islam dan kemudian Islam dengan Kristian yang digambarkan secara jelas membuktikan nilaian kasih sayang dan kemanusian melebih kebendaan.



Politik, politik sememangnya mewacanakan segala percaturan kekuasaan dan hal ehwal pemerintahan. Politik memberi impak besar kepada sosioekonomi, tanpa sumber ekonomi yang kukuh politik tidak akan stabil begitulah sebaliknya. Kekuatan gerakan politik diasaskan di atas sentimen (Perasaan) dan keupayaan mencapai matlamat tanpa menilai sesuatu prinsip kemanusiaan. Secara amnya ia boleh dibahagi kepada 3 bahagian dalaman, luaran dan antarabangsa. Tekanan dalaman untuk mendapatkan sesuatu yang strategik akan memaksa peluasan kuasa (luaran) atau empayar ( Teori Domino ). Menjadikan sesuatu agenda politik yang tersirat (antarabangsa) hal ini boleh merujuk kepada pembentukan negara Israel dan kerjasama Israel dengan Singapura.


Ekonomi, Penguasaan ekonomi yang mantap bagi sesebuah negara ialah apabila sesebuah negara itu mempunyai syarikat pelaburan gergasi milik kerajaan sendiri ( GIC ) seperti negeri jiran selatan. Keupayaan pemodalan besar yang ada juga membolehkan pelaburan ke luar negara dilakukan sebagai contoh Pembelian saham Thailand, rakyat Thailand menganggap ia suatu pencabulan kedaulatan menyebabkan penyingkiran kerajaan Taksin oleh rampasan tentera, pelaburan melalui Temasek Holding di Wilayah Pembangunan Iskandar (IDR) 2,217 km persegi di Johor selatan.


"If there are no borders, then water will find its own level and a lot of the economic growth in Singapore will spill over into the IDR, which will lower our own costs. “It will be good for Johor. It will be good for Singapore. Both sides will benefit,” Yeo added. “The pie will grow faster and there will be plenty to be shared. http://www.irda.com.my/


Singapore Foreign Minister George Yeo laporan dari BERNAMA 22, Julai 2007. Bekas Perdana Menteri Malaysia Tun Mahathir menisbahkan IDR adalah suatu wilayah Singapura ( Penguasaan ekonomi ).


Sosial. Faktor kebudayaan atau kebangsaan melahirkan Nasionalisme ( Nation state ), mendorong kepada tekanan (Politik) menguasai sesuatu kawasan yang ada talian perhubungan kebangsaan. Rantau Asia Tenggara adalah didominasi rumpun Melayu Islam dengan jumlah melampau 230 juta orang lebih. Kewujudan bangsa lain boleh melahirkan prajudis terutama bangsa minoriti menguasa kepentingan bangsa majoriti.

Geografi. Boleh juga melihat ke negeri jiran selatan yang berada di atas tanah Pulau, saban tahun peningkatan pertambahan penduduk, pembangunan akan memadatkan sesuatu kawasan. Tebus guna laut sebagai suatu kawasan alternatif. Had kelahiran keluarga yang dibenar kerajaan tidak juga mampu menambah penampungan dominasi kawasan. Peluasan geografi adalah pilihan.


Keugamaan, Bermula dari Yahudi yang menolak Kristian dan Kristian menolak Islam adalah punca utama dan terbesar akan berlakunya krisis atau mala petaka peperangan dunia keempat. Dalam hal ini pengutusan Muhamad sebagai Rasul akhir zaman adalah bermakna penyempurnaan sistem pengurusan kemanusiaan di muka bumi. Ajaran nabi -nabi terdahulu Taurat dan Injil ternasas dengan sendirinya, oleh kerana pernah ada suatu perjanjian yang termeterai antara Allah dan Iblis (Lucifer) terhadap manusia, menyebabkan agama Yahudi dan Nasrani dipesong oleh pendeta-pendeta jahat yang dirasuk oleh Iblis. Iblis menggunakan agama tersebut untuk melancarkan peperangan terhadap setiap ajaran Muhamad (Islam). Di sebut di dalam Al- Quran Maksud: " Dan tidaklah mereka diperangi melainkan mereka mengatakan Tuhan kami adalah Allah ".


Rentetan fenomena moden boleh dilihat semasa bermula dengan penubuhan Illuminati (Halimunan) oleh Adam Weishaupt ( Jesuit ) pada 01 May, 1776 di Ingolstadt (Upper Bavaria), Jerman.


" It has been claimed that Dr. Weishaupt was an atheist, a Cabalistic magician, a rationalist, a mystic; a democrat, a socialist, an anarchist, a fascist; a Machiavellian amoralist, an alchemist, a totalitarian and an "enthusiastic philanthropist." (The last was the verdict of Thomas Jefferson, by the way.) The Illuminati have also been credited with managing the French and American revolutions behind the scenes, taking over the world, being the brains behind Communism, continuing underground up to the 1970s, secretly worshipping the Devil, and mopery with intent to gawk. Some claim that Weishaupt didn't even invent the Illuminati, but only revived it. The Order of Illuminati has been traced back to the Knights Templar, to the Greek and Gnostic initiatory cults, to Egypt, even to Atlantis. The one safe generalization one can make is that Weishaupt's intent to maintain secrecy has worked; no two students of Illuminology have ever agreed totally about what the "inner secret" or purpose of the Order actually was (or is . . .). There is endless room for spooky speculation, and for pedantic paranoia, once one really gets into the literature of the subject; and there has been a wave of sensational "ex-poses" of the Illuminati every generation since 1776. If you were to believe all this sensational literature, the damned Bavarian conspirators were responsible for everything wrong with the world, including the energy crises and the fact that you can't even get a plumber on weekends. (pp. 3-4) "

http://www.conspiracyarchive.com/NWO/Illuminati.htm

Sejarah tersebut berjalan sambung menyambung hinggalah ke hari ini abad ke 21. Punca berlaku peperangan dunia ke IV adalah kerana agama yang telah di terjemahkan dalam kontek "The Clash of civilization" western dan Islam.

Ketenteraan, Keegoan menyebabkan mahu menunjuk kekuasaan dan meluas penguasaan wilayah atau sentiasa mencurigai negara jiran dan melakukan Provokasi dengan menceroboh masuk ke wilayah jiran samada melalui darat, laut dan udara. Kedua faktor ini menyebabkan belakunya pembesaran aset ketenteraan dan penambahan bilangan anggota tentera melebih had yang sepatut ada bagi sesebuah negara, nisbah dengan persempadanan geografi dan rakyat serta wilayah kedaulatan. Maka bajet tahun perbelanjaan pertahanan diperbesarkan dan negara jiran yang merasa terancam akan menambah bajet pertahanan negara mereka. Maka bermulalah berlakunya perlumbaan persenjataan di rantau ini ( South east Asia regional ).


Pengeluaran senjata sendiri untuk kegunaan domestik juga dan juga untuk eksport menambah lagi ke arah mencetuskan peperangan apabila senjata ringan mulai dijual ke pasaran gelap untuk pelbagai kegunaan. Bekerjasama dengan atau menjadi alat kuasa besar dunia (NWO) mencapai hasrat dan cita-cita Imperialis mereka bagi tujuan mendapat bantuan kewangan dan sokongan kebendaan. Dengan kata lain menjadi 'polis' bagi kuasa besar memantau dan merisik hubungan rangkaian 'Penganas' (Islam) melalui pemintasan sistem komunikasi negara jiran.


Agenda tersembunyi, Perkara ini amat susah untuk dihuraikan walaubagaimanapun pemerhatian dan analisa yang teliti akan membantu mentafsirkan apa itu agenda tersembunyi. Ia sebenarnya adalah suatu perancangan jahat Yahudi semenjak 1897 Kongres Pertubuhan Zionis Antarabangsa (WZO) pertama di Basel, Swizerland. WZO bertindak sebagai payung kepada pergerakan Zionis yang mensasarkan pembentukan sebuah negara Israel di suatu wilayah iaitu di Palestin.



Melaluinya pelbagai perancangan dilakukan antaranya mewujudkan perang dunia I dan susulannya menjatuhkan Khilafah Othmaniah di Turki 29 Oktober 1923 melalui gerakan dalaman Nasionalisme anti Turki terutama di negara-negara arab termasuklah bumi Hijaz oleh keluarga ibnu Saud / Wahabi membentuk Saudi Arabia ( tanah arab milik keluarga Saud ) setelah penghalauan keturunan bani Hasyim (Ahlu Bait) dan luaran penyabitan kegagalan Turki dalam perang dunia pertama. Bermula dari ini negara-negara umat Islam hilang pelindung dan pembela satu demi satu negara umat Islam difaraidkan oleh penjajah. Pada 1924 sistem khalifah Islamiah di Turkey dihapuskan oleh Kolonel Mustafa Kamal Ataturk. Kamal Ataturk adalah seorang keturunan Yahudi Turkey yang menamakan diri dengan nama Islam mereka digelar Doenme.


The Doenme were an underground secret of Sabbetaians, Turkish Jews who took Muslim names and outwardly behaved like Muslims but secretly believed in Sabbetai Zevi, the 17th-century false messiah, and conducted carefully guarded prayers and rituals in his name.




Seterusnya WZO mencetuskan (Menggunakan German) perang dunia kedua melaluinya terjadi peristiwa Holocaust pembunuhan 6 juta bangsa Yahudi oleh Hitler ( Nazi ), dianggap suatu dosa eropah terhadap Yahudi/Zionis. Sebenarnya Hitler mendapat inspirasi dari Monk Lanz von Liebenfels ( Bangsa Yahudi - WZO ) boleh dianggap guru kepada Hitler. Hakikatnya apa yang berlaku adalah suatu yang begitu licik dan terancang Zionis/Yahudi yang telah membayar dengan harga nyawa bangsa mereka sendiri bagi kewujudan sebuah negara Israel :
Hitler may have been influenced by the writings of the ideologist and anti-Semite Lanz von Liebenfels and polemics from politicians such as Karl Lueger, founder of the Christian Social Party and Mayor of Vienna, the composer Richard Wagner, and Georg Ritter von Schönerer, leader of the pan-Germanic Away from Rome! movement.


Kewujudan Hitler adalah hasil pembentukan pupet Freemanson International / Zionis bagi melahirkan 'againt of darkness' dalam perang dunia ke II.


WZO melalui Idealogi Komunisme/sosialisme juga telah melahirkan penyokong dan penganut yang fanatik dan facsisme terdiri dari golongan pekerja (buruh) dan pertani. Melalui Karl Heinrich Marx @ Karl Marx ( 18181883 ) bapa kepada komunisme seorang berbangsa yahudi beliau telah mengarang kitab Das kapital sebagai sumber rujukan komunisme. Komunisme penjelmaan dari 'Social science philosophy' sebagai penentangan kepada ideologi Kapitalisme yang diasas oleh Adam Smith.


Hal seumpama itu akan terus berlaku hingga ke hari ini. Pemimpin - pemimpin utama dunia terutama di negara umat Islam adalah secara ia sendirinya sedar mahupun sebaliknya bahawa beliau adalah suatu penjanaan trasformasi pupet kepada gerakan under ground itu tadi. Proses tersebut berlaku melalui sistem pendidikan yang mereka lalui. Sememangnya pemimpin di negara-negara umat Islam mendapat pendidikan barat sekular, maka di sinilah indoktrinisasi dilakukan. Melalui orang-orang atau pemimpin seumpama itulah agenda tersirat dilaksanakan Barat / zionist berselindung sebagai agenda pemimpin politik sesuatu bangsa.


Sebagai contoh Osama bin Laden dengan Al-Qaeda adalah agen CIA dalam perang dunia ke III atau Cold War. Beliau yang menjadi contact agen kepada United State dalam melatih pejuang-pejuang dari negara-negara umat Islam di atas nama Jihad menentang Komunisme Soviet Union dan dalam perang di Balkan juga di asia tenggah. Melalui orang-orang seperti Osama sumber perisikan dan maklumat diperolehi CIA.


“Throughout the world ... its agents, client states and satellites are on the defensive — on the moral defensive, the intellectual defensive, and the political and economic defensive. Freedom movements arise and assert themselves. They're doing so on almost every continent populated by man — in the hills of Afghanistan, in Angola, in Kampuchea, in Central America ... [They are] freedom fighters.”

How the CIA created Osama bin Laden Archives, Green Left Weekly issue #465 19 September 2001.


Perkataan Jihad yang ditanam dalam jiwa anak muda yang idealis dan revolusionalisme di Peshawar Pakistan dengan kerjasama ISIS / CIA sudah cukup membuktikan kejayaan penghasilan pupet yang bakal dikambing hitamkan seperti peristiwa 11 september 2001 runtuhnya WTC, New York Amerika. Lanjutan dari serpihan kumpulan tersebut lahirnya gerakan militan Islam dengan operasi pengebom berani mati di negara-negara yang memusuhi Islam seperti Israel, Lubnan dan dalam penjajahan Amerika di Iraq. Bagi rantau ini Jemaah Islamiah (JI) adalah link utama kepada Al-Qaeda (The Base - CIA).

Kewujudan pemimpin (pupet) seumpama Hitler di rantau asia tenggara terutama di negara-negara ASEAN boleh merujuk latar belakang pemimpin sesebuah negara itu di manakah ia di asuh dan ditarbiahkan. Kita boleh mengambil contoh sebuah institiusi pendidikan berprestij bertaraf dunia di rantau ini, United World College of South East Asia (UWCSEA) dengan falsafah pendidikan 'Bringing together students from all over the world and developing them as truly global citizens (New World Order)'. Ia di asas oleh seorang berbangsa Yahudi kelahiran Berlin Dr Kurt Hahn.
Sedikit pengenalan tentang pengasas beliau adalah seorang menpunyai hubungan yang kuat dengan Nazi, ketika Hitler berkuasa. Lakonan dibuat sebagai seorang Yahudi beliau melarikan diri ke England. Semasa beliau di England beliau memainkan peranan utama mendidik anak lelaki Queen Elizabeth II dan putera Philip di school in Schloss Salem yang mana sekolah ini di kawal oleh Pemuda Hitler dan Parti Nazi manakala kurikulumnya adalah dari Parti Nazi 'Race science'. matlamatnya ialah mewujudkan 'Hitler Youth And Universal Fascism' Pemuda Hitler fascis.
Setelah tamat perang dunia kedua beliau memainkan peranan utama dalam bidang pendidikan terutama melibatkan aktiviti outdoor (Outbond School). http://www.kurthahn.org/

Mana-mana pelajar yang memasuki sekolah beliau akan diterap dengan fahaman fascis/Nazi. Kita boleh melihat (kesan) antara pelajar dari Malayasia yang mendapat didikan di sekolah tersebut mempelihatkan tindakan fascisme seperti Khairy Jamaludin menantu Pak Lah dan Naib Pemuda UMNO Malaysia dalam percaturan (kekurangan majoriti kerajaan Barisan Nasional dalam dewan rakyat) politik Malaysia melibatkan Gengster Melayu PEKIDA sehingga membawa malu besar kepada bapa mentua selaku Perdana Menteri Malaysia dalam pilihanraya ke 12. Rentetan kejadian tersebut Pak Lah telah dinasihati oleh matan Perdana Menteri Malaysia Tun Mahathir Mohamad supaya meletak jawatan selaku seorang yang mempunyai maruah dan harga diri.

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Al-Baqarah 2:120
Secara keseluruhannya rantau ini mempunyai cukup kreateria pemusatan ciri-ciri yang boleh membawa tercetus perang dunia ke 4. Merujuk kepada buku perang dunia keempat: WORLD WAR IV - The Long Struggle Against Islamofascism.
Podhoretz: just as in the two great struggles against totalitarianism in the twentieth century, the key to victory in World War IV will be a willingness to endure occasional reverses without losing sight of what we are fighting against, what we are fighting for, and why we have to win.

Ulasan terhadap buku World War IV

You must read this forceful analysis of where we are—at war—and why we must remain engaged and be ready to act in defense of our national security."— George P. Shultz, former U.S. secretary of state.

Islamofacism telah didefinasikan oleh Kamus Oxford baru dengan : "a controversial term equating some modern Islamic movements with the European fascist movements of the early twentieth century". Satu perkataan yang menyamakan sebahagian dari pergerakan Islam modern dengan pergerakan fascis eropah di awal abad ke 2o.

Perkara yang sama telah digunakan untuk melabel pergerakan Islam yang tidak menyokong barat sebagai Islamofacism, terminologi ini diperkenalkan supaya tercipta musuh baru di abad ke 21. Kumpulan seperti Islam Libral, Sister of Islam dan Islam Hadhari adalah kumpulan yang mendapat sokongan barat terkecuali dari pelabelan tersebut.

Former CIA Director James Woolsey said: " the United States is engaged in World War IV, and that it could continue for years".

He described the Cold War as the third world war and said "This fourth world war, I think, will last considerably longer than either World Wars I or II did for us. Hopefully not the full four-plus decades of the Cold War."
CNN Thursday, April 3, 2003 Posted: 2202 GMT'

Nation states will remain the most powerful actors in world affairs, but the principal conflicts of global politics will occur between nations and groups of different civilizations. The clash of civilizations will be the battle lines of the future.

.... latest phase of the evolution of conflict in the modern world "

What do we mean when we talk of a civilization? A civilization is a cultural entity. Villages, regions, ethnic groups, nationalities, religious groups, all have distinct cultures at different levels of cultural heterogeneity

The conflict between the West and the Confucian-Islamic states focuses largely, although not exclusively, on nuclear, chemical and biological weapons, ballistic missiles and other sophisticated means for delivering them, and the guidance, intelligence and other electronic capabilities for achieving that goal.

Apa yang diperkatakan di atas adalah pelbagai punca-punca yang bakal tercetusnya perang dunia ke IV, peperangan ini akan merebak menjadi Perang Nuklear ( Armegadom ) dan ia adalah perang antara agama ( kuasa baik dan Jahat - evil ) bagi agama samawi (Kristien dan Yahudi) dan juga Islam. Rasululah sendiri telah menyatakan bahawa wujudnya makhluk bernama Dajjal laknatulah ( Satanic ) yang memimpin bangsa Yahudi berperang dengan kaum Muslimin dipimpin oleh Nabi Isa alaisalam bersama Muhamad bin Abdullah atau Al-Mahadi.

Dan Kami menyatakan kepada Bani Israil dalam Kitab itu: Sesungguhnya kamu akan melakukan kerosakan di bumi (Palestin) dua kali dan sesungguhnya kamu akan berlaku sombong angkuh dengan melampau. (4) Maka apabila sampai masa janji (membalas kederhakaan kamu) kali yang pertama dari dua (kederhakaan) itu, Kami datangkan kepada kamu hamba-hamba Kami yang kuat gagah dan amat ganas serangannya lalu mereka menjelajah di segala ceruk rantau (membunuh dan membinasakan kamu) dan (sebenarnya peristiwa itu) adalah satu janji yang tetap berlaku. (5) Al Isra 4 -5

Tiada ulasan: